Second installment of a said trilogy by exquisite Belgian band who have quite the adventurous history already. With releases showing original material of their own exploring light and dark chamber music, to turn on a dime RIO fit for a king, these ultra-superior musicians took on a voyage of covers by well-deserved (not always famous) fellow Belgian composers and here we are on Volume II. Another supreme platter this time bringing in not only new rules but also unequal artists like Peter Vermeersch (as a composer choice) and Pierre Vervloesem on guitar (tracks 10 and 12) both of X-Legged Sally and Flat Earth Society.

With a supreme beginning the initial cover is by Peter Vermeersch which knocks your socks off, all turn-on-a dime, dramatic, full-tilt, with dizzy changes and a pocketful of fantastic! The entire disc takes you on a grand ride with nary a second of void. Each composition is killer. Icing on the cake is track 10 (by composer Walter Hus – who was on recording Maximalist!) with the unbridled unequaled Pierre Vervloesem. Following that the third “Intermezzo” (Chevalier) then another tremendous song (“Cell “ by Kurt Bude) with Vervloesem on guitar. A slow burner with epic proportions. Last cut is gorgeous (by one of the female composers - Aurelle Dorzee from “Aurella”). What a beautiful dreamy way to end this eargasmic and pleasantly exhausting (mentally) set of works once again, exclusively from Belgium.

Part two of this “Made In Belgium” series has another couple of new things. The addition of female composers (V and XIII) plus solo piano intermezzos (by Pierre Chevalier). Everything is even more perfect than their first CD. This easily makes my best 2014 list, hands down. Amazing and most highly recommended

Reviewed by Lee Henderson on November 17th, 2014–-made-in-belgium-ii/

"....Wat mij betreft loopt het op dit album echt over van het ene hoogtepunt naar het andere. Het moge duidelijk zijn dat Aranis er voor de tweede keer op rij is in geslaagd om weer een verzameling sterke componisten te vinden die voor hen een nummer wilden schrijven. Ieder van hen is erin geslaagd om de perfecte Aranis-song te schrijven en dat kunnen we alleen maar bewonderen. Wat ikzelf overigens ook enorm toejuich, zijn de drie Intermezzo die je op dit album vindt. “Made In Belgium II” is op zich een heel heftige plaat en die rustpunten zijn meer dan welkom.

Met andere woorden: voor de zesde keer op rij is Aranis erin geslaagd om het perfecte chamber rock album af te leveren. En ik kan eigenlijk echt alleen maar mijn bewondering uiten voor de manier waarop ze voor de tweede maal met andere componisten werken en toch nog die typische Aranis-sound hebben kunnen bewaren. Dit vervolg op “Made In Belgium” is dan ook weer een groot succes. En wat meer is: dit is blijkbaar slechts het tweede deel van een drieluik! Er staat ons dus nog meer lekkers te wachten en ikzelf sta alvast te popelen daarvoor. Maar ondertussen kan ik deze “Made In Belgium II” eigenlijk alleen maar aanraden..."

Peter Van Haerenborgh

"Even after six albums, it’s difficult to offer a clear description of the music of Aranis. And Made in Belgium II proves that’s a good thing. It’s been two years since the Flemish band’s last album, and it once again adapts works by contemporary local composers. But Made in Belgium II doesn’t retrace familiar ground. Chamber music forms the cornerstone of the 13 songs, but Aranis also embraces folk, tango and punk, albeit with a mix of klezmer in the last case. The result varies between wildly ecstatic and subdued serenity. Another reminder that Aranis is a highly underrated outfit." ????

 < 1 2 3 4 >  Laatste

Copyright 2017 - Maarten Lambrecht